Vergoeding door zorgverzekeraars

Qi center is aangesloten bij de beroepsvereniging Zhong en voldoet aan alle eisen die zijn gesteld door de Nederlandse zorgverzekeraars.

Voorwaarde voor vergoeding van de acupunctuur behandeling is wel dat je een aanvullend pakket hebt, waarin Chinese geneeswijzen zijn opgenomen. Veel, maar zeker niet alle verzekeraars vergoeden Chinese geneeswijzen. Of en hoeveel je krijgt vergoed, en van welke Chinese geneeswijzen, verschilt per zorgverzekeraar. Je kunt dit zelf checken in de vergoedingenlijsten op ZorgWijzer.nl

Let op: er kan soms sprake zijn van bijzondere voorwaarden, waardoor een verzekeraar een behandeling niet vergoedt. Daarom adviseren wij je vóór het begin van de behandeling navraag te doen bij je zorgverzekeraar. Zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan.

Verwijzing

Er is geen verwijzing van een huisarts of specialist nodig.

Afzeggen

Je kan altijd tot 24 uur voor de aanvang van de afspraak kosteloos annuleren, daarna moeten wij helaas de behandeling in rekening brengen.

Betaling

Je kan per pin, contant of via Ideal in de praktijk betalen.

Tarieven

Vrijblijvende intake
€ 0
Intake & eerste Chinese acupunctuur behandeling
€ 90
Vervolg Chinese acupunctuur behandeling
€ 60
Intake & eerste Toyohari behandeling
€ 90
Vervolg Toyohari behandeling
€ 65
Qigong sessie (privé les*)
€ 55

* De privé les is bedoeld voor één persoon. Voor informatie over groepslessen of workshops, kan je mij mailen of bellen. Qigong wordt niet vergoed door zorgverzekeraars.

Maak een afspraak

Kies een dienst*
Vrijblijvende intake
Intake en eerste Chinese acupunctuur consult
Vervolg Chinese acupunctuur consult
Intake en eerste Toyohari consult
Vervolg Toyohari consult
Qigong consult

Onze maatregelen rondom corona

Qi Center is weer open. We maken alleen afspraken met cliënten waarvan we met vrij grote zekerheid weten dat ze gezond zijn en dat ze niet vallen onder de risicogroepen zoals gedefinieerd door het RIVM.

Telefonisch contact

Voordat je naar de praktijk mag komen zullen wij eerst telefonisch contact met je opnemen om te controleren of jij of iemand in jouw omgeving COVID-19 heeft of heeft gehad. Het is belangrijk dat COVID-19 geen kans krijgt zich te verspreiden in of vanuit de praktijk. Door veilig en verantwoordelijk te werken kan de praktijk open blijven en kunnen de behandelingen blijven plaatsvinden. Samen gezond samen sterk!

Aanvullende maatregelen in onze praktijk

  • Kom niet te vroeg, dus liefst vlak voor de afspraaktijd bij ons binnen;
  • Kom alleen, het aantal personen in de praktijk houden wij graag beperkt;
  • Houd 1.5 meter afstand van elkaar;
  • Probeer als het mogelijk is zo min mogelijk deurkrukken, tafeloppervlakken en stoelen aan te raken met uw handen;
  • Was en droog de handen voor aanvang van de behandeling met water en zeep, droogt de handen met een tissue en gooit deze weg in een met voetbediening, afsluitbare afvalbak. Of gebruikt de handcleaner op basis van alcohol (bijv. Sterrilum);
  • Neem zelf een handdoek(en) mee voor op de behandelbank en/of voor afdekking. Deze handdoek(en) worden na de behandeling weer mee naar huis genomen;
  • Betaling vindt bij voorkeur plaats via een pinbetaling (contactloos).

Onze voorzorgsmaatregelen

Je mag van ons verwachten:

  • Dat de therapeut geen ziekteverschijnselen heeft;
  • Wij geven geen hand bij binnenkomst en dragen ter bescherming
  • Na iedere cliënt reinigen en desinfecteren we alle vervuilde oppervlakken en ruimtes waar je bent geweest;
  • We ventileren de behandelkamer;
  • We plannen meer tijd voor de afspraken om bovenstaande voorzorgsmaatregelen mogelijk te maken.

Algemene voorwaarden

Cliënten kunnen te allen tijde kosteloos de afspraak annuleren indien:

  • Je verkouden bent of andere klachten ervaart die op besmetting kunnen duiden;
  • Er coronabesmetting is geconstateerd bij jou of je familie; Deze persoon dient gedurende 14 dagen in quarantaine te gaan. Pas nadat klachten minimaal 3 dagen weg zijn, kan een nieuwe afspraak worden ingepland. De therapeut informeert bij de cliënt of deze de verplichte maatregelen in acht heeft genomen en legt dit vast in het dossier.

We hopen op je begrip dat als gevolg van deze situatie je afspraak wellicht later plaatsvindt dan je had gehoopt. Wij kijken wij er naar uit om je weer van dienst te zijn zoals je dat van ons gewend bent.

 

lees verder